آموزش طراحی و نقاشی هایپررئال

آموزش نقاشی هایپر رئال

هایپررئال یا به فارسی واقع گرایی افراطی یک سبک از نقاشی  و مجسمه سازی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نتیجه کار در این سبک شبیه به یک عکس با وضوح بسیار بالا خواهد بود. هایپررئالیسم را به عنوان یک پیشرفت در فتورئالیسم با استفاده از روش هایی برای خلق نقاشی ها در نظر می گیرند. این اصطلاح در وهله اول به جنبش های هنری مستقل ایالات متحده و کشورهای اروپایی در اوایل دهه 1970 مربوط بود. کارول فوئرمن پیشگام جنبش هایپر رئالیسم همراه با دان هانسن و جان آندرا می باشد.

هنرمندی بلژیکی به نام Isy Brachot اولین بار کلمه فرانوسی هایپررئالیسم را به معنای بیش از حد واقع گرایی را در نمایشگاه و فروشگاه بزرگ گالری خود واقع در بروکسل در سال 1973 به کار برد. آن نمایشگاه تحت تاثیر کارهای فتورئالیست های آمریکایی بود. از جمله رالف گینگز، چاک کلوز، دون ادی، رابرت بچل و ریچارد مک لین. اما هنرمندان تاثیرگذار اروپایی مانند دومنیک گنولی، گرهارد ریشتر، کنراد کلاپک رو رولان دلکول بود. از آن زمان، سبک هایپر رئال توسط توسط هنرمندان و فروشندگان اروپایی به درخواست نقاشانی که تحت تاثیر فتورئالیسم بودند مورد استفاده قرار گرفت.


همچنین در گالری نقاشی ابوالقاسمی می خوانید:

آموزش نقاشی و موتیف طرح سنگ

آموزش نقاشی پتینه و ورق طلا


تعریف هایپررئال

در تعریف نقاشی هایپررئال می توان گفت نقاشی است که در نشان دادن جزئیات و ظرافت های موجود در مدل حتی پا را فراتر از عکس می گذارد. با توجه به این تعریف در نقاشی هایپررئال هنرمند نقاش، بیشترین دقت را صرف نشان دادن و به تصویر کشیدن جزئیات می کند و باید چنان مهارتی داشته باشد که اثری که خلق می نماید بتواند با عکس برابری کرده و یا حتی از عکس نیز طبیعی تر به نظر برسد. اثر هایپررئال ربطی به اندازه و تکنیک مورد استفاده در آن ندارد بلکه آثاری که در آن هنرمند وقت و دقت بسیاری صرف کرده و جزئیاتی مانند:

  • جنسیت
  • پوست
  • مو
  • تاثیر نور روی حجم و …

را به گونه ای به تصویر کشیده که نمی توان مرزی بین آن و عکاسی پیدا کرد را م یتوان در ردیف آثار هایپررئال قرار داد.

آموزش نقاشی هایپر رئال در کرج

موضوعات مورد استفاده در سبک هایپررئال

موضوعات مختلف مورد استفاده در هایپررئال شامل پرتره ها ، هنرهای مجازی ، طبیعت بی جان ، مناظر طبیعی ، مناظر شهری و صحنه های روایی است. سبک هایپر ئالیسم اخیر نسبت به فوتورئالیسم نگاه دقیق تری به جزئیات تصویری با تأکید بر مضامین اجتماعی ، فرهنگی یا سیاسی دارد. نقاشان هایرئالیست بلافاصله تصاویر دقیق عکاسی را شبیه سازی و بهبود می بخشند تا توهمات بصری نوری قانع کننده واقعیت را تولید کنند. علاقه مندان به این هنر می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما و برقراری ارتباط با ما، از دوره های آموزش طراحی و نقاشی هایپر رئال مطلع شوند.

بهترین گالری نقاشی در کرج 

گالری نقاشی ابوالقاسمی حرفه‌ای و با همه استعدادها و سطوح مختلف، آموزش می‌دهد. در این موسسه آموزش‌هایی در زمینه نقاشی‌های دکوراتیو، نقاشی سقفی و تدریس پتینه و ورق طلا ارائه می‌شود. در این گالری هنجویان می‌آموزند چگونه با ترکیب رنگ‌ها و طراحی در نقاشی سقفی، دکوراسیون خود را به بهترین شکل تغییر دهند. این موسسه آموزشی در عظیمیه کرج واقع شده است که دارای اساتید مجربی برای آموزش هستند. در این گالری نقاشی در عظیمیه کرج، دوره‌های آموزش هنر‌های تجسمی، نقاشی سیاه قلم، موتیف و طرح سنگ و پتینه و ورق طلا برگزار می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این آموزشگاه که در کمتر آموزشگاهی می‌توان دید این است که برای هنرجویان سال‌های بالاتر بستری را فراهم می‌آورند که خود به طور مستقل بتوانند کسب درآمد کنند.

 

 

برچسب ها: هایپر رئال, نقاشی هایپررئال, آموزش نقاشی هایپررئال

آدرس گالری

کرج، بلوار طالقانی شمالی، نرسیده به میدان آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمال مهدی، طبقه 4 پلاک 26

زمان فعالیت

شنبه - پنج شنبه +
9 AM -6 PM
جمعه +
10 AM - 3 PM

شماره تماس

Phone +
32211861-026
Mobile +
09121414301
Email +
info@abolghasemi.org

شبکه های مجازی

. . . .