آموزش مبانی طراحی پرسپکتیو

آموزش مبانی پرسپکتیو

در دنیای هنر به ویژه هنر ترسیم، نمایش دادن واقعیت و حقیقی بودن آن بسیار مهم است به حدی که بیننده بتواند آثار طراحان را با تمامی جزئیات تصور و به خوبی درک کند. پرسپکتیو با برجسته سازی جزئیات، عمق دادن به طرح و نقش و نگار ها می تواند معنا و مفهوم تازه ای به تصاویر بخشیده و به همین علت توانسته جایگاه ویژه ای در معماری، نقاشی و سینما، پیدا کند. پرسپکتیو در معماری به سه دسته تقسیم میشود: پرسپکتیو یک نقطه ای، که بیشتر برای کشیدن جاده و ریل و... استفاده می شود یعنی اگر شما خط افق را تصور کنید یک نقطه گریز روی خط خواهید دید و در نتیجه یکی از  وجوه حجم را موازی با پرده تصویر خواهید یافت.  پرسپکتیو دو نقطه ای، که دارای دو نقطه گریز بر روی خط افق  می باشد و بیشترین کاربرد را در معماری دارد .پرسپکتسو سه نقطه ای، این نوع پرسپکتیو بیشتر برای ترسیم برج ها و آسمان خراش ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این دسته، سه نقطه گریز وجود دارد بدون هیچ سطح موازی تنها نقطه سوم محلی است که خطوط ارتفاع در آن به هم میرسند . همه می دانند که اجسام زمانی که در موقعیت های مختلف قرار می گیرند از نظر و دید افراد ، از لحاظ ظاهر و ابعاد دچار تغییر شکل می شوند ، این تغییرات ظاهری ، اساس و بنیاد پرسپکتیو می باشد. به بیان ساده تر می توان گفت زمانی که اجسام از دنیای واقعی و سه بعدی در یک صفحه ی دو بعدی مانند؛ کاغذ یا بوم قرارمی گیرد پرسپکتیو می گویند.

نقاشی های پرسپکتیو

کشیدن نقاشی پرسپکتیو روشی در طراحی است که برای نمایش و نشان دادن بعد سوم در صفحه ای تخت و دو بعدی استفاده می شود. باید به این نکته توجه داشت که سطوحی که رو به روی بیننده قرار دارد اشکال واقعی را نشان دهد. و هر چه از دید مخاطب دور تر می شود کوچک تر و در نتیجه به یک نقطه تبدیل شوند. معماران معمولا در طرح های خود از افراد و درخت استفاده می کنند تا به ببینده درک بهتری از ایده و طرح کلی بدهند. با طراحی پرسپکتیو می توان به یک اثر، عمق و دور نما داد. شاید جالب باشد که پرسپکتیو علاوه بر هنر در ریاضی و هندسه نیز ریشه دارد. اموزش و یادگیری پرسپکتیو مانند یادگیری ترکیب رنگ ها است، در ابتدا فرد باید به خوبی آن ها را آموزش ببینید و سپس با کسب تجربه و مهارت لازم ، تکنیک های لازم را پیاده سازی کند. از این رو داشتن استادی ماهر و زبر دست، دارای تجربه کافی می تواند نقش موثر و پر رنگی در موفقیت ایفا کند.

سه نکته ی مهم در طراحی پرسپکتو

نکته اول : سعی شود بازوی خود را بدون حرکت نگه داشت، اینکار کمک می کند که فاصله قلم و اشیاء ، ثابت بماند و در نتیجه تغییرات غیر ضروری و عدم تناسب در طرح ، پدیدار نشود. نکته دوم : در هنگام رسم، باید توجه کافی و نگاه کردن به مدل و سوژه، سر خود را ثابت نگه داشت. نکته سوم : برای اندازه گیری اشیاء با ابعاد مختلف ،  از یک قلم بلند استفاده شود.


همچنین در گالری ابوالقاسمی میخوانید:

آموزش نقاشی سقفی فرشته

آموزش نقاشی سقفی


ابزار پیشنهادی برای طرحی پرسپکتیو

همانطور که همه میدانند در هر سبک هنری، به ابزار ها و قلم های خاص آن تکنیک نیاز است. در این سبک نیز باید از مداد مکانیکی یا "Clutch" که نوک آن HB ,H2 باشد استفاده کرد. روان نویس نوک نمدی، شاسی و گیره ی نگهدارنده ی کاغذ، ماژیک کیوکالر و تاچ، حلال برای شارژ ماژیک ها، کاغذ A3، پاک کن اتودی و معمولی، خط کش و پرگار از مهم ترین ابزار هایی هستند که در این سبک هنری بسیار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با همه این تفاسیر، می توان دریافت کرد که بهره گیری از یک استاد ماهر در این سبک هنری بسیار مهم است. در گالری نقاشی ابوالقاسمی، دوره های مختلف طراحی و نقاشی، زیر نظر برترین اساتید کشوری، برگزار خواهد شد. در این آموزشگاه دوره هایی چون آموزش نقاشی رنگ روغن، نقاشی سقفی، موتیف، پتینه با ورق طلا و بسیاری از هنر های تجسمی دیگر آموزش داده خواهد شد. علاقه مندان می توانند با مراجعه به صفحه درباره ما در خصوص شیوه و زمان برگزاری دوره های آموزشی مطلع شد.

بهترین آموزشگاه نقاشی در کرج

آموزشگاه نقاشی ابولقاسمی از جمله آموزشگاه‌هایی است که هنرجویان را از مبتدی تا حرفه‌ای و با همه استعدادها و سطوح مختلف، آموزش می‌دهد. در این موسسه آموزش‌هایی در زمینه نقاشی‌های دکوراتیو، نقاشی سقفی و تدریس پتینه و ورق طلا ارائه می‌شود. در این گالری هنجویان می‌آموزند چگونه با ترکیب رنگ‌ها و طراحی در نقاشی سقفی، دکوراسیون خود را به بهترین شکل تغییر دهند. این آموزشگاه نقاشی در کرج دارای اساتید مجربی برای آموزش هستند. در این آموزشگاه دوره‌های آموزش هنر‌های تجسمی، نقاشی سیاه قلم، موتیف و طرح سنگ و پتینه و ورق طلا برگزار می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این آموزشگاه که در کمتر آموزشگاهی می‌توان دید این است که برای هنرجویان سال‌های بالاتر بستری را فراهم می‌آورند که خود به طور مستقل بتوانند کسب درآمد کنند.

 

 

 

 

 

برچسب ها: پرسپکتیو, آموزش پرسپکتیو

آدرس گالری

کرج، بلوار طالقانی شمالی، نرسیده به میدان آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمال مهدی، طبقه 4 پلاک 26

زمان فعالیت

شنبه - پنج شنبه +
9 AM -6 PM
جمعه +
10 AM - 3 PM

شماره تماس

Phone +
32211861-026
Mobile +
09121414301
Email +
info@abolghasemi.org

شبکه های مجازی

. . . .