آموزش طراحی و نقاشی رئالیسم

آموزش نقاشی رئالییسم

رئالیسم یا واقع گرایی به عنوان اولین جنبش هنر مدرن شناخته می شود، که تمامی ساختارهای سنتی پیشین را در هنر و ادبیات مردود اعلام کرد. در واقع در عصر روشنگری و انقلاب صنعتی منسوخ شده و این سبک رئالیسم در فرانسه، در دهه 40 قرن نوزدهم میلادی با تعدادی اندک عضو پیوسته شکل گرفت و انقلابی در نقاشی ایجاد کرد. در فضایی که با هرج و مرج انقلاب صنعتی و تغییرات گسترده اجتماعی روبرو بود،نقاشان توانستند تصاویر ایده آل گونه و اعتقادات هنر سنتی را با انعکاس وقایع روزمره جایگزین کنند. به تصویر کشیدن زندگی روزمره بر بوم نقاشان، اولین گواه بر امتزاج دو مقوله هنر و زندگی بود. این نیت نقاشان این مکتب، نشان از رد کردن برخی تکنیک های نقاشی همچون استفاده از پرسپکتیو ( علم مناظر و مرایا ) داشت که می توان رد پاهای هنر مدرن و تعاریف آنها را در همین سبک جستجو کرد.

نقاشانی همچون، استاد مرتضی کاتوزیان، استاد کمال الملک، بروگل، ونسان ونگوگ، رمبراند، فرانسیسکو گویا، گوستا کوربه، پابلو پیکاسو …. و بسیاری دیگر آثاری در این سبک خلق کرده‌اند که به شهرت جهانی دست‌یافته است. با این حال، می توان گفت که رئالیسم یکی از عامه پسند ترین سبک های هنری است که در تمامی هنر های تجسمی به کار برده می شود. از این رو علاقه مندان بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده و هنردوستان بسیاری علاقه مند به یادگیری این سبک هنری به ویژه در نقاشی هستند.  مایه سربلندی گالری نقاشی ابوالقاسمی است تا اعلام دارد، علاقه مندان و هنرجویان عزیز از این پس می توانند با مراجعه به این آموزشگاه، از دره های متنوع و جذاب آن بهره مند شوند. در این گالری، دوره های آموزش طراحی و نقاشی رئالیسم در کنار سایر دوره های آموزشی، زیر نظر استادان و نقاشان برتر کشوری در کرج برگذار خواهد شد. برای اطلاع از قیمت و نحوه برپایی این دوره های آموزشی به بخش تماس با ما مراجعه و ببا کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمائید.

بزرگترین نقاشان رئالیست در ایران

استاد گرانقدر عباس کاتوزیان نقاش معاصر ایرانی در سال ۱۳۰۲ در تهران متولد شد. پدرش مردی متمول و از شخصیت‌های سیاسی مملکت بود او خطاط خوبی بود و زیبا می‌‌نوشت. مادرش وقتی که او دو ساله بود فوت کرد. او از کودکی دلبسته‌ی نقاشی بود. بعدها به هنرستان کمال الملک رفت و زیر نظر استاد حسین خان شیخ و استاد اولیا به نقاشی پرداخت. او از نسل دوم مکتب کمال‌الملک بود. گفتنی است که یکی از آثارش در موزه‌ی بوداپست نگهداری می‌‌شود. برخی دیگر از آثار او در موزه‌ی آستان قدس رضوی و چند موزه‌ی اروپایی برجای مانده است. پرتره‌ی “سید” یکی از آثار زیبای او در در گنجینه‌ی هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی است  عباس کاتوزیان از پایه گذاران سندیکای گرافیست‌ها در سال‌های قبل از انقلاب است. طی سال‌های گذشته در نمایشگاه‌های جمعی بسیاری شرکت کرده و چندین نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است.

محمد غفاری معروف به کمال‌المُلک یکی از مشهور ترین و پر نفوذ ترین شخصیت ‌های تاریخ هنر معاصر ایران به ‌شمار می ‌آید. کمال ‌الملک از همان آغاز فعالیت هنری ‌اش تمایلی قوی و آشکار به روش و اسلوب طبیعت ‌گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمال ‌الملک وظیفه ‌ای جدید برای نقاش دربار معین شد. او می‌ بایست رویداد ها، اشخاص، ساختمان ‌ها، باغ‌ ها و غیره را همچون عکاسی دقیق ثبت کند تا به عادی‌ترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد. بی سبب نیست که کمال‌الملک در این دوره اغلب پرده‌ هایش را با افزودن شرحی درباره موضوع رقم می ‌زد؛ مثلاً: طبیعت بی‌جان با گلدان و پرنده شکار شده.

کمال‌ الملک در موزه‌ های اروپا، آثار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آن‌ها شد. او منطقاً به لحاظ فرهنگی، ذهنی و سابقه هنری آمادگی رویارویی و احتمالاً بهره‌گیری از جنبش‌ های دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت اما از آثار او بر می‌آید که زیبایی‌شناسی کلاسیسیسم رنسانس و سبک و اسلوب بغرنج هنرمندانی چون رامبراند را نیز به درستی درک نکرد با این حال آکادمی‌گرایی در او قوت گرفت و هنگامی که به ایران بازگشت بیش از پیش به هنر دانشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً در بازنمایی موفقیت‌آمیز برخی موضوع‌های اجتماعی نیز از این وابستگی رهایی نیافت. او اساساً چهره‌نگار و منظره‌نگار بود و در تک ‌چهره‌ هایی چون «سید نصرالله تقوی» قابلیت و مهارت خود را به حد کمال نمایان ساخت. کمال ‌الملک با کوشش ‌های خود در مقام نقاش و معلم، پاسخی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه ‌اش تحول جامعه داد.

آموزشگاه نقاشی در عظیمیه کرج

 از جمله آموزشگاه‌هایی است که هنرجویان را از مبتدی تا حرفه‌ای و با همه استعدادها و سطوح مختلف، آموزش می‌دهد. در این موسسه آموزش‌هایی در زمینه نقاشی‌های دکوراتیو، نقاشی سقفی و تدریس پتینه و ورق طلا ارائه می‌شود. در این گالری هنرجویان می‌آموزند  چگونه با ترکیب رنگ‌ها و طراحی در نقاشی سقفی، دکوراسیون خود را به بهترین شکل تغییر دهند. این آموزشگاه نقاشی کرج دارای اساتید مجربی برای آموزش هستند. در این آموزشگاه دوره‌های آموزش هنر‌های تجسمی، نقاشی سیاه قلم، موتیف و طرح سنگ و پتینه و ورق طلا برگزار می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این آموزشگاه که در کمتر آموزشگاهی می‌توان دید این است که برای هنرجویان سال‌های بالاتر بستری را فراهم می‌آورند که خود به طور مستقل بتوانند کسب درآمد کنند.

 

آدرس گالری

کرج، بلوار طالقانی شمالی، نرسیده به میدان آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمال مهدی، طبقه 4 پلاک 26

زمان فعالیت

شنبه - پنج شنبه +
9 AM -6 PM
جمعه +
10 AM - 3 PM

شماره تماس

Phone +
32211861-026
Mobile +
09121414301
Email +
info@abolghasemi.org

شبکه های مجازی

. . . .